Chat with us, powered by LiveChat

Hvordan et ticketsystem forbedrer kundeservicen i praksis

Kundeservice: Ikke bare raske svar

God kundeservice handler om mer enn raske svar. Det handler om struktur, oversikt og tydelig kommunikasjon. Et moderne ticketsystem gjør dette mulig ved å organisere alle henvendelser på en måte som gir bedre flyt for både kunder og supportmedarbeidere. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvordan et ticketsystem løfter kundeservicen i praksis.


Bedre struktur fra første henvendelse

Når en kunde sender inn en forespørsel, registreres den som en egen ticket. All informasjon knyttet til henvendelsen samles i samme sak, inkludert beskrivelser, vedlegg og kommunikasjon. Dette gir kundeservice et klart utgangspunkt og reduserer risikoen for misforståelser.


Tydelig status og forutsigbar oppfølging

Et ticketsystem viser alltid hvor i prosessen en henvendelse befinner seg. Kunden kan dermed følge fremdriften gjennom tydelige statuser som «Åpen», «Under behandling» eller «Venter på kunde». Dette gir trygghet og forutsigbarhet, samtidig som supportmedarbeidere får bedre arbeidsflyt.


Sporbarhet gir bedre kvalitet

All kommunikasjon og alle endringer logges automatisk. Dette gjør det enkelt å se hvem som har gjort hva og når. Historikken gir mulighet til å kontrollere kvalitet, følge opp uavhengig av hvem som jobber på saken, og lære av tidligere henvendelser.


En mer effektiv hverdag for kundeservice

Ved å strukturere alle saker i et system forsvinner behovet for å lete etter e-poster eller chatmeldinger. Kundeservice får ett sentralt sted å jobbe fra, noe som fører til kortere svartid og mer effektive prosesser. Resultatet blir bedre opplevelser for kunden.

FAQ: ofte stilte spørsmål

Hvem er det som eier Pointer?
pluss ikon

Pointer eies av et Techbyrå som heter We Made AS. We Made er en av norges mest moderne og nytenkende tech selskaper.

Hvem er det som har utviklet Pointer?
pluss ikon

Pointer er utviklet av dyktige og erfarne utviklere som jobber for We Made AS. We Made startet å utvikle Pointer i 2018 og det ligger opp mot 100.000 timer bak suksessen Pointer.

Hvordan blir jeg fakturert på Pointer?
pluss ikon

Du har 2 valg når du bestiller Pointer. Du kan velge å bli fakturert 1 gang pr mnd, eller 1 gang pr år. Prisen for 1 gang pr år er billigere. 

Hvordan sier jeg opp mitt abonnement?
pluss ikon

Send en oppsigelse til hei@wemade.no så vil du motta en bekreftelse, samt en beskrivelse av prosessen videre. Oppsigelsestiden er 3 mnd

Hvordan kan jeg bestille flere brukere?
pluss ikon

Du kan ringe oss på tlf 40013559, sende en e-post til hei@wemade.no eller chatte med oss på vår nettside.

Må vi ha Office 365 for å bruke Pointer?
pluss ikon

Man må ikke ha det, men det kan være en fordel. Det er lettere å integrere brukerkontoer og dokumenthåndtering ved bruk av Office 365. Det er mulig å bruke Google eller andre løsninger, men noen av funksjonene knyttet til dokumenthåndtering kan mangle.

Kan Pointer integreres til alt?
pluss ikon

I prinsippet kan vi si ja til det. Vi har en rekke standard integrasjoner som du kan lese om her www.getpointer.no/integrasjoner I tillegg til det så er det slik at Pointer er veldig API basert og vi har integrasjons team som kan skape nye og spesiallagde integrasjoner knyttet til kundens behov. 

Hvilke integrasjoner har Pointer som standard?
pluss ikon

Ta en titt på www.getpointer.no/integrasjoner for full oversikt over dette.

Hvilke programmeringskode er brukt for å utvikle Pointer?
pluss ikon

Pointer-plattformen er bygd med moderne rammeverk og teknologi. Stikkord for våre microtjenester er Node.js, Vue, NoSQL, Python og Google Cloud Platform.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Motta vårt nyhetsbrev med aktuelle saker og få med deg alle oppdateringene månedlig

Ved å klikke på Meld på! godkjenner du at vi sender deg nyhetsbrev.
Takk for din påmelding! No bullshit, men bare Straight to the Point(er) nyheter kommer snart til din inbox.
Oops! Something went wrong while submitting the form.